Ласкаво просимо
Календар
|
Удосконалення системи державно-громадського управлінняПід державно-громадським управлінням розуміють процес поєднання різноспрямованої діяльності державних та суспільних суб'єктів управління в інтересах людини, соціуму, влади. Державно-громадське управління наголошує на пріоритеті держави з обов'язковим урахуванням громадської думки. При цьому роль державного управління в суспільному житті полягає в неперервному регулюванні динамічних процесів життєдіяльності суспільства в усіх його сферах, зокрема й освітній. Державно-громадське управління передбачає взаємодію суб'єктів державного та громадського управління, спрямовану на функціонування й розвиток сільської школи, що базується на принципах делегування повноважень та залучення громадськості до управління школою. Методологічною основою державно-громадського управління освітою є адаптивне управління (АУ). Державно-громадське управління освітою науковці розглядають як різновид адаптивного управління. Основною метою державно-громадського управління освітою є інтеграція державного вертикального управління та партнерського горизонтального управління на основі врахування громадської думки й залучення громадян до ухвалення управлінських рішень, оптимальне поєднання державних і громадських структур в управлінні школою на користь учасників навчально-виховного процесу, громадськості і держави. Предметом державно-громадського управління освітою є взаємоузгодження за спрямування дій різних за природою і напрямом сил на розвиток освітньої системи. Зміст державно-громадського управління складає діяльність його суб'єктів з інтеграції таких напрямів роботи: - демократизація діяльності органів державної влади й управління школою; - розвиток самоврядних асоціацій учасників освітньої діяльності (професійних асоціацій педагогів, органів учнівського й батьківського самоврядування всіх рівнів); - створення та організація діяльності громадських органів управління освітою, де представлено всі верстви населення; - створення освітніх округів із відповідними громадськими структурами. Завданнями державно-громадського управління є: - реалізація законодавчо визначених прав педагогів, учнів, їхніх батьків на участь в управлінні закладами та установами освіти (встановлення рухомої рівноваги між запитами громади та наданням освітніх послуг загальноосвітнім навчальним закладом, щоб досягти максимального результату в навчанні та вихованні учнів, розвитку місцевої громади); - демократизація державного управління освітою; - задоволення потреб та інтересів учасників освітнього процесу (адаптація та узгодження змісту навчання в ЗНЗ з освітніми потребами громадян. При громадсько спрямованому управлінні змінюється вектор впливу "знизу" - "догори", що створює умови для природного розвитку дитини в освітньому процесі школи, вирішення освітніх та загальнокультурних потреб громади); інспекції з фізичної освіти та спорту, художньої освіти, пенсії. Державно-громадське управління сільською школою базується на принципах: - демократичності; - прозорості управлінських рішень; - колегіальності; - громадського обговорення важливих питань життя школи; - звітності органів управління перед шкільною громадою та засновником.
Державно-громадська модель в управлінні інноваційним розвитком навчального закладу (з досвіду роботи директора Сілецької школи Побережника Петра Григоровича)
У діяльності сучасних управлінських освітніх систем науковці виділяють такі напрями децентралізації управління: суспільний характер прийняття рішень; широке застосування засад освітнього менеджменту; фінансова автономія низової ланки освітньої системи – шкіл. В сучасних економічних умовах роль школа опинилася перед такими проблемами: - В сучасних умовах економічного занепаду сіл (у селі не функціонує заклад Просвіти, немає дошкільної установи) школа перебрала на себе місію соціокультурного центру села; |
Наше опитування
Годинник
Друзі сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 Погода
волог.: тиск: вітер: волог.: тиск: вітер: волог.: тиск: вітер: |